سفرنامه

پرواز از تهران به فرودگاه دزفول اقامت : هتل بزرگ اندیمشک

مدت اقامت دو شب :تاریخ یکشنبه 17اردیبهشت تا سه شنبه 19 اردیبهشت

تاریخ برگشت به تهران از فردگاه دزفول : ساعت 13 روز سه شنبه 19 اردیبهشت سال 91

نام گردشگر : Mr.Harry khachikian ساکن کشور : رومانی ساعت آغاز تور : 9صیح روز دوشنبه

تور : یک روزه در خوزستان شگفت انگیز با دو اثر ثبت جهانی و اثری ( آثار شوش) که در حال ثبت است.

ساعت 6 صبح بیدار شدم وساعت 7 حرکت کردم ،مسیر اهواز پلیس راه قدیم اندیمشک ، الوان ، سید عباس ، شاوور ، تابلوی زیگورات ، تابلوی هفت تپه ، شوش ، سه راهی مسیر دزفول ، تابلوی مسیر دهلران وایلام تابلوی سد کرخه را طی کردم وبه اندیمشک رسیدم و ساعت 9 هتل بزرگ اندیمشک رسیدم . با دوست همسفر آشنا شدم وبه من گفت که به دلیل سر وصدای ماشین ها یکی از اتاق های پشتی هتل را جایگزین کنیم با مدیر هتل صحبت شد و این کار را انجام دادیم تا ناراحتی شب قبلش کمتر شود .

ابتدا به شهر دزفول رفتم در دزفول رودخانه زیبای دز و سد تنظیمی ( علی کله معروف است ) را دیدن کردیم چه نعمت ز یبای است.

کله در زبان محلی یعنی شیرجه در آب و دوست ما علی هر روز در رودخانه شیرجه می زند شد علی کله ! شاید هم کله اش کار می کرده اونجا هر روز درس می خونده و پلاس بوده !شاید هم هر روز اونجا کله پاچه می خورده !

از شهر دزفول ساعت حدود ده ونیم خارج شدیم مسیر چغامیش ، آرمگاه یعقوب لیث صفار ، سه راهی سد گتوند ، شهرک شرافت را طی کردیم ساعت حدود یازده ونیم به شهر شوشتر ، شهر سازه های آبی و آثار فروانش رسیدیم .

از آبشارهای شوشتر و ( آسیابهای که فقط یکی باقی مانده است ) ،تونل شهر ، تونل سه کوره ، بند میزان ( ده دهنه از زمان ساسانی که در جنگ epuda سربازان روی می سازند) ، کلا ه فرنگی ( برجی برای تعیین میزان عمق آب )، نهر داریون ( شاخه سوم دستکند کارون از زمان داریوش) ،قلعه سلاسل ، شووادان ( زیر زمینی در عمق 15 تا 20 متری به منظور استراحت در گرمای برزیلی و افریقای خوزستان که دما در این مکان در تابستان حدود 20 تا 25 درجه است تازه شووادانها به هم راه داشتند که بنام کور ه معروف بودن )، خانه مستوفی (خانه قدیمی دوره قاجار) ، موزه مستوفی ،رستوران مستوفی ( ناهار جوجه و خورشت سبزی و خورشت بادمجان و دوغ سفارش دادیم )، پل بند شادروان ، پل بند لشکر دیدن شد . ساعت حدود 14:30 از جاده اختصاصی نیشکر به سمت زیگورات رفتیم ساعت حدود 15:20به آنجا رسیدیم .ز یگورات معبدی در مر کز شهر دورانتاش که پادشاه عیلامی حدود 3200 سال پیش ، این معبد را در پنج طبقه در ابعاد 105 در 105 که هر گوشه آن موقعیت جغرافیای را نشان می دهد ، دستور ساخت این بنای خشتی ، آجری را داد. ساعت حدود16:30 پس از یک میان وعده واستراحت از ز یگورات خارج شدیم ساعت حدود 17:10به شوش رسیدیم. از دانیال نبی ( ع ) پیامبر یهودی ها و مورد احترام مسلمانان ، قلعه شوش ( شبیه زندان باستیل فرانسه ) ، کاخ دار یوش ( کاخ آپادانا ) ، باغ موزه ، موزه شوش ( روز دوشنبه تعطیل بود ) دیدن شد و ساعت حدود 18 به سمت هتل بزرگ اندیمشک حرکت کردیم ساعت حدود 18:40 به هتل رسیدیم و اتاق جدید را با هماهنگی قبلی تحویل گرفتیم تا شب را بهتر به سر ببرد وبرای فردا با تاکسی سرویس هتل هماهنگ کردم تا سر وقت ایشان را به فرودگاه دزفول ببرد من هم با دوست گردشگر خداحافظی کردم ساعت حدود 19:10به سمت اهواز حرکت کردم ساعت حدود 21:20به اهواز رسیدم.

آخرین بروزرسانی (دوشنبه, 25 اردیبهشت 1391 ساعت 14:20)

سفر در تمدن ایران باستان...

میانگین امتیار کاربران: / 2

به شماره پرواز 5259 Ata ساعت 20:45 تهران به اهواز یازدهم اردیبهشت

نام گردشگران : Dr.Anatoly Shamonin & Mrs Anna ساکن کشور : روسیه

ساکن شهر : مسکو

ساعت نه ونیم به فرودگاه رفتم تا دو گردشگر روسی را به هتل نادری در خیابان امام راهنمای کنم و راهنمای آنها در تور یک روزه شوشتر ،زیگورات ، شوش در روز سه شنبه به تاریخ 12 اردیبهشت 91 باشم با آنها در ساعت مقرر آشنا شدم و بعد ازاحوال پرسی قرار گذاشیم که ساعت 9 صبح تور شروع شود وقتی صبح روز سه شنبه به هتل نادری رفتم آنها تصمیم گرفتند که اتاق هتل را در همان ساعت تحویل دهند تا دربرگشت به دلیل کوتاهی زمان برای رفتن به فرودگاه دچار مشکل نشو یم واین سبب شد که حدود 30 دقیقه به دلیل تایید شدن فیش بانکی ونرسیدن پرینت معتل شویم تا کار انجام شد وپاسپورتها را تحویل گرفتیم ساعت 10( ده )گردش آغاز شد از خیابان امام به خیابان سی متری رفتم وبه پل سیاه (پل پیروزی در جنگ جهانی)رسیدم وارد عامری شدم واز آنجا به سمت جاده ساحلی عامری که مشرف به کارون زیبا و متاسفانه آلوده به فاضلاب وکثافات شهری است وبرای آنها توضیح دادم که:

آخرین بروزرسانی (پنجشنبه, 21 اردیبهشت 1391 ساعت 10:08)

سفر به به چشمه دیمه و غار یخی شهرکرد

میانگین امتیار کاربران: / 1
ضعیفعالی

خیلی جالبه استان خوزستان در کنار استان چهار محال بختیاری باشه اما هوای این کجا او ن کجا...

آخرین بروزرسانی (یکشنبه, 06 مرداد 1392 ساعت 13:27)

سفر شوشتر و چغازنبیل و شوش

میانگین امتیار کاربران: / 4
ضعیفعالی

در تاریخ 4 دی 90  روز شنبه ساعت 17 به فرودگاه...

آخرین بروزرسانی (دوشنبه, 21 اسفند 1391 ساعت 23:05)

سفر با علاقه زیباست

میانگین امتیار کاربران: / 1
ضعیفعالی

ساعت 6صبح روزسه شنبه در تاریخ 90/10/1 رفتم فرودکاه اهواز تا راهنمای تور یک روزه  (  پروفسور کوپر prf.cooper) ) از کشور نیوزلند نزدیک استرلیا و دکتر وفاداری از تهران باشم که این دو عزیز در کشور ژاپن کار می کردند و من باماشین ریو قبل از ساعت 6 تصمیم گرفتم که حلیم برای صبحانه آماده کنم به هر حال لحظه ی مورد نظر فرا رسید وسفر آغاز شد .

در ابتدا به سمت موزه هفت تپه ودر ساعت حدود 7:30به آنجا رسیدم و در پارک کوچک آن بساط صبحانه ( حلیم و دارچین باشکر و پنیر و چای وکره وعسل و....) راه اندختم ودر هوای سرد ودلچسب شروع به خوردن صبحانه کردیم جای شما( دوست عزیز) خالی بود و وقتی که صبحانه تمام شد از موزه هفت تپه و آرامگاه تپتی آهار از پادشاهان باشکوه عیلا می دیدن کردیم وبعد به دیدن آثار باقی ماند ه از تمد ن هخامنشی کاخ آپادانا (کاخ داریوش بزرگ) وتپه اکروپل که بر روی تمدن عیلامی قلعه(شبیه زندان باستیل فرانسه در زمان پروفسور گیریشمن) ساخته شده در شهر شوش رفتیم .

آخرین بروزرسانی (دوشنبه, 22 اسفند 1390 ساعت 16:23)